Den första skörden!

Efter många veckor av kärleksfull hantering så har jag äntligen kunnat skörda min första egen-odlade körsbärstomat! Den var god den.

Ja, trots att jag planterat planterna i alldeles för små krukor, för lite näringsrik jord och varit lite dålig på vattna dem ibland så blev det faktiskt en tomat tillslut. Det växer ännu några till men de är ännu små, och gröna och jag har ingen större förväntning att det blir någon stor skörd av det hela. Det räcker bara att se på de ynkliga plantorna jag har på min balkong så förstår man... 


Varje år hoppas jag att jag lärt mig något men nej. Varje år så gör jag ett nytt försök att ha en odling av något hemma på balkongen. Men hur ska jag ta lärdom när jag varje år byter växt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0