Hårborttagningsmedel i alla ära men...

... man ska passa sig för det där ändå. Har testat Veet bortagningsmedel ett par gånger både för bikinilinjen och även benen. Det var ett tag sedan sist jag använde det men skulle fixa det igår för att bli extra fin inför semestern. Trodde så klart att då jag använt detta medel tidigare så skulle det inte vara några problem men bara efter kort stund på bikinilinjen kändes det inte bra så snabbt in i duschen och spola bort krämen. Ser i efterhand att jag hade fått små sår av skiten! Hmmm det hade ju varit en bra start på en solig semester med sårig bikinilinje. Nej nu i efterhand när jag se att det inte blev så farligt och med de microsåren som knappt syns så känns det lugnt igen. Men passar mig nog för att göra det igen med det medlet... fattar inte för det har aldrig varit problem tidigare, kanske var något litet sår innan jag som inte kunde se. Benen blev i alla fall nöjda med behandligen för funkade det suveränt.

Idag är det sista fix inför resan. Väskan är nästan klart packad - ska i några små saker till. Har nog som vanligt alldeles för mycket saker med mig men nu har jag sållat bort en massa kläder som jag först packade ner så nu kan jag inte dra ner på mer... men det finns ännu lite plats kvar i väskan. I "värsta fall" om jag hittar väldigt mycket roliga saker att handla på semestern så får jag väl kanske slå in det i ett paket och skicka det till mig själv. (o= I dag tar jag båten vidare till Oskarshamn och sedan ser jag verkligen framemot en nästan 4h lång bilresa på egen hand. (NOT!!) Men det är definitivt värt det. Slippa släpa på väskorna på buss och tåg är ju helt underbart! Då sitter jag gärna och rockar loss i bilen till hög musik. I alla fall den första timman innan börjar undra "är jag inte framme snart". hihi.

Semestern börjar med ett leende

...med att jag ställer mig på vågen och ser att jag kommit förbi ytterligare ett jobbigt kilo! Yes! Så nu är min lilla hjälpreda från LilySlim uppdaterade. Kan säga att vågen visade 68,4 kg idag och det känns riktigt bra! Men nu är det semester och då kan det förstås gå åt vilket håll som helst... antingen ner för att man rör på sig mer eller så går det upp för att man unnar sig mer på semestern.... ska kämpa för det första. (o= Ville ut och springa i morse men var såååå trött att jag somnade om. Kanske kommer ut i spåret i kväll i stället. Annars måste det bli ett i morgon så jag hoppas att regnet håller sig på avstånd!

Idag har jag börjat förberedelserna inför avresan på måndag. Mina räkningar är inlagda för betalning, nästan städat klart här hemma ska bara dra ett varv med dammsugaren och sedan tvätta av golven (finns inget så trist som att komma hem från semester och se en stökig lägenhet). Ska snart gå ner till stan och göra några sista inköp och sedan hem för att tvätta. Tråkigt men sant men jag har en tvättid i tvättstugan idag. Så i eftermiddag kan jag nog börja packa väskan. (o=

Äntligen SEMESTER!

Äntligen är det semester! Jag blev kvar senare på jobbet än planerat ikväll men jag tror att jag fått allt fixat så att det kan rulla på där utan mig de kommande 4 veckorna. Ska bara ringa och stämma av på måndag för en del jag lämnat över till en annan behöver lite extra förklaring. Men annars så är det lugnt.

Har en massa att fixa i helgen inför nästa vecka. Men ikväll blir det en extra lugn stund i soffan och lite besviken på att det är så dåligt väder att det inte blev någon tur till P18 idag. )o= Hoppas på bättre väder i morgon förmiddag så jag kan ta mig dit och springa lite.

Kroppen är trött

I morse åkte jag bort till P18 och sprang 6 km - gick hur bra som helst! Men det återstår att se om kroppen tycker det samma. I torsdags morse så låste sig nacken/ryggen och så var det tillbaka till det igen. Så i fredags blev det ett besök hos naprapaten och oj vilken smärta!! Hela dagen gick jag med smått illamående och det värkte ända ner i fingertopparna!! Igår kändes det bätre och jag kunde röra mig mer men det kändes som om hela ryggen bestod av ett enda blåmärke. I morse vaknade jag lite stel men mycket bättre så jag gav löpningen en chans för det har ändå varit löpningen som hållit mig ifrån stel nacke/rygg annars de senaste veckorna. Idag var tanken att springa, sedan städa och tvätta och sedan vidare till Roma för att hälsa på vänner. Men efter att ha städat badrummet och halvvägs genom köket så är jag helt slut. Måste sitta still en stund innan jag ska göra mig i ordning för att åka iväg. Får ta en ny etapp av städningen i morgon tror jag.

Igår var jag på stan och shoppade en del som jag behöver till USA resan om ca 1 vecka. Hittade en ny kameraväska till systemkameran (min nuvarande GOLLA väska är lite för klumpig för resan tycker jag). Blev en Nikon väska denna gång och jag tror att den blir bättre. Sedan blev det förstås även att par nya löparskor på Team Sportia då mina gamla är aningen slitna. Jag hitta även 2 nya bikiniöverdelar trots att jag trodde att det skulle vara kört i och med att det är så urplockat plus en massa rea nu. En av dem betalde jag 30 kr för. Ett riktigt klipp tycker jag. (o= Ska inviga den idag hemma hos mina vänner för tydligen ska det bli pool bad.

Nedräkning

Bara 3 veckor kvar tills det är semester!! Sedan vill jag se till att semestern tar låååååång tid på sig! Är i stort behov av ledigt och även att komma från ön lite. Gillar den här ön men ibland så är det så skönt att åka härifrån av flera anledningar.

Igår var vi några från teamet (från jobbet) hemma hos en arbetskamrat som bor i ett hus i innerstan. Där var det grillning och roligt partaj. Vilket jäkla oväder det var då? Åska och blixtra som tokigt och ösregnade! Tur var så slöt det när vi gick bort till Wallers och sedan var det uppehåll.
Fick frågan om jag skulle hänga med på Lidingeö loppet (tror det var det..) i september. Springa 1 mil... Nja visst har jag börjat springa en del på sistone men inte 1 mil i år. Kanske ett mål att göra något sånt nästa år?

Idag är inköpslistan lång och jag kan inte ta bilen (drack ju igår). Blir att gå runt stan och göra alla ärenden. Ska göra ett nytt försök att hitta en resväska till semestern och så köpa lite annat. Såg en snygg axelrems väska häromdagen och jag är sugen på att kolla in den igen, kanske köpa den..,.. ska kolla in den igen iaf.

I morgon så bär det av mot Tofta. Förhoppningsvis väldigt fint väder så att man kan få sola lite! Pappa fyller år så det blir lite kalas. Har bara ingen aning om vad man ska ge i födelsedagspresent!!!