då var julhelgen förbi

Hmm, jag skriver ju nästa lika ofta här som jag gör i min dagbok (yes, det stämmer att jag har en dagbok i lådan här hemma). Nej, jag skriver nog oftare här än i den vilket är positivt eftersom dagboken är ganska tragisk inser jag varje gång jag läser gamla noteringar i den. Så det som är roligare får hamna här i stället. (o=

Är ledig från jobbet idag, i morgon och nästa dag. (o= Lite mellandags ledigt är alltid trevligt. I dag har jag varit hos optikern och prövat ut nya linser. Eller jag fick ett par nya linser för ca 2 veckor sedan och skulle tillbaka idag för liten utvärdering. Gick därifrån med en annan styrka på linserna för att testa dem innan jag bestämmer vilka jag ska satsa på. Med de linser jag använt senast nu så har jag kunnat använda dem mer än de tidigare jag har haft. Nu fixar jag att sitta 1 hel dag med linser på jobbet, vilket jag inte fixade tidigare. Vem vet, kanske jag trivs bättre och bättre i linser och kanske satsar på månadslinser i stället.
Efter optikern så blev det en tur till Solbergabadet för att köpa ett halvårskort där. har ju inte utnyttjat senaste halvårets friskvårdspeng från jobbet så det passade bra att använda det nu. Sedan åkte jag vidare till träningscentret för att springa lite på löpbandet. Gick inte så bra som jag hade hoppats. Skorna kändes inge vidare och fick kramp i vaderna lite för tidigt och det gick inte över. Så går det när man inte tränar regelbundet. Måste komma igång igen. Jag ska ju springa (och inte promenera) vårrustet nästa år. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0