Hem ljuva hem

Ja, igår kom man äntligen hem efter en veckas semester. Jag har varit i Borås med föräldrar och lilla syster för att umgås med storebror som bor där. Sedan även en tur till Varnhem för att träffa släktingar. En intensiv påskhelg/vecka men skoj. Ska försöka återberätta lite av vad vi gjorde... (o=

Skärtorsdagen åkte vi med båten från Visby till Oskarshamn och åkte sedan bil till Borås. Ankom ganska sent hemma hos storebror där vi för första gången fick träffa storebrors nya tjej. Trevlig tjej det där. Påskafton/Fredagen besökte vi shopping centret i Borås, Påskdagen/lördagen så åkte vi till Ullared och gick några timmar på Ge-Kås. Några fynd gjorde jag väl men handlade inte så mycket. AnnandagPåsk/Söndagen blev en dag i soffan hemma hos storebror. På måndagen så åkte vi vidare till Varnhem.

"Vad...oväntat att se er här" var min 8-åriga kusins reaktion när han öppnade dörren. (o= han är för go. Han brukar aldrig i förväg på veta när vi kommer på besök och det är lika kul varje gång att se hans reaktion när vi dyker upp. Måndag, tisdag och onsdag var vi kvar i Varnhem. Så igår eftermiddag så åkte vi hemåt men tog ett stopp i Jönköping där jag tömde mitt bankkonto på IKEA. (o= Ska plocka upp möblerna i helgen och kanske det kommer upp någon bild här sedan.

Det var grymt segt att ta sig upp i morse för att gå till jobbet. Tur att det var frukostmöte så jag behöver inte fixa frukosten innan jag gick hemifrån. (o= Jag gick sedan från jobbet lite innan 14 (skulle ha gått vid 13 men tiden sprang iväg och det var en del som jag behövde fixa innan). Anledningen till att jag gick tidigare var för att Jill och Bertil är på Gotland men åker hem i morgon och jag var tvungen att träffa dem. Men innan jag åkte till Klintehamn för att träffa dem så åkte jag förbi Zions och beställde tid till att fixa/laga det fula konstverk som någon ristade in i lacken på bilen förra året. Så i slutet på april så är märkena historia.
Lillebror fyller även 25 idag så efter Klinte så blev det snabbt in till Visby igen för födelsedagsfika.

Ja, det blev snabbt återberättat. kanske vore bättre om jag skrev här lite oftare så kanske det kom med lite roligare detaljer. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0