Lite besviken på mig själv

Igår var 13.e dagens med God Balans och att dricka det där har gått ganska bra även om jag senaste veckan bara längtat efter en massa mat. Men igår så beslöt jag mig för att börja äta igen. Bara 1 mål om dagen och sedan 2 mål med God Balans. Eftersom jag vet att min värsta fiende är småätandet på kvällarna så byter jag endast ut lunchen till en god måltid. Började förstås igår med en midddag bestående av kycklingsallad (med en massa chili så jag satt och svettades hela måltiden. hihi)

Men det beslutet att börja äta är inte anledningen till den lilla besvikelse jag känner idag. Det var när jag ställde mig på vågen och när jag tog mina mått. Förra veckan gick jag ner 4,3 kg på 1 vecka!! och minskade midjemåttet på 5 cm. Visst förstod jag att jag inte skulle kunna få sådana höga siffror denna vecka. Men kom igen! 0,4 kg på vecka 2 och oförändrat midjemmått!! Försöker dock se det positiva med att jag faktiskt har gått ner totalt 4,7 kg på 13 dagar, för det är ändå bra. Nu ska jag bara se till att det inte går upp.

När jag var och handlade igår så var det inte godis eller bakverk som lockade mest. Det var tanken på att få äta en kycklingsallad. (o=

Nu ska jag klä på mig för att gå ut och gå en lång promenad. Vädret är grymt tråkigt så det tar emot lite att gå ut men jag måste. (jag var till och med ute och sprang ca 20 min igårkväll ute i regn så det går). Sedan måste jag städa upp i lägenheten för det är så jääääkla stökigt nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0