Borta bra, men hemma bäst?

Ja, då var man hemma igen efter 10 dagars semester i Skövde. Kändes lite konstigt att kliva in i lägenheten igår efter midnatt när man kom hem med båten. Även i morse när jag vaknade så var det nog lite något som saknades när sängen inte knarrade som det gjort i 10 dagar. (o= Det saknas även lite att gå uppför trappan och mötas av en energisk och leende pojke på 7 månader och som älskade att sjunga imse vimse spindel med mig. (o=

Men nu är jag hemma igen och snart är man väl inne i gamla vanor igen. Hoppas inte de dåliga vanorna bara kan försvinna och jag kan behålla de bra. Blev glatt överaskad att ställa mig på vågen i morse (det är en vana jag inte kan bli av med här hemma än) och det visade sig att jag inte gått upp nåt!! Det har stått still i 10 dagar. Undrar om det möjligen kan ha att göra med att jag fått ordentlig frukost varje dag och 2 lagade mål mat varje dag på regelbundna tider. Ja, du vet sådant som jag är dålig på att göra själv här hemma. Det har även varit begränsat med godis och annat onyttigt och även om jag inte varit ute på långa morgon promenader eller varit och tränat så har det gått bra ändå.

Nu ska jag se framåt igen och planera för min sista semester vecka. Lite trist att veta att igår när jag inte var här så var det strålade sol och varmt men idag så är det molnigt, igen. Hmm.. hoppas på lite bättre väder denna vecka så att jag i alla fall kan göra några utflykter. Vill ut och exprimentera med kameran och se om jag kan få någon bra bild som jag sedan kan förstora och sätta på väggen här hemma i vardagsrummet. Har nu tömt kameran på 410 bilder varav ca 350 är tagna under Skövde resan. Många dubletter och suddigt säkert men några guldklimpar borde det ha blivit. Återkommer med lite bilder senare. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0