Fredagen den 13:e

En regnig fredagen den 13:e är det i alla fall. Efter att ha vräkt ner med regn större delen av förmidddagen här i Skövde så är det i alla fall tillfälligt uppehåll nu. Blir nog inte så mycket utomhusaktiviteter idag i alla fall. Förmidddagarna här i Skövde är ganska avslappnade då lilla berra bus sover men efter lunch händer lite mer. Idag till exempel så ska vi åka bort till Skövde äventyrsbad. Jill, Berra bus och Berras farmor och kusin ska oxå hänga med. Blir nog skoj. (o= Första badet på semestern...

Morgonpromenaderna har varit ganska obeflintliga den vecka jag nu varit här. Det har blivit 2 promenader. 1 förmiddag var jag och Jill ute och gick och igår eftermiddag så åkte vi upp till Billingehus och gick i skogen där uppe i en timma. Det var nice. Tänk vad skönt det hade varit att ha sådana stigar hemma på Gotland som det är uppe på berget här. Tänk att få vandra i skogen på lätt tillängliga stigar i mysig skog och det är motion att faktiskt gå en promenad där.

Bara några få dagar kvar här och sen är det dags att åka hem. Även om det är bra borta så är hemma bäst ändå när man är hemifrån ett tag. Här har jag blivit bortskämd med ordentlig frukost och 2 lagade mål om dagen. Får se på måndag morgon vad det har gjort med vikten.... Kändes lite deppigt häromkvällen när jag gick till sängs för tanken på att ha gått upp i vikt igen är inte något jag vill. Men idag när jag vaknade så kändes det bra igen. Jag tror inte att jag kan ha gått upp så mycket i alla fall. Det känns i alla fall skönt att veta att jag har en hel vecka semester kvar hemma. Då hoppas jag på bra väder så att jag kan göra lite utflykter och även fixa lite hemma.

Nu hoppas jag på en fortsatt bra dag trots datumet den 13.e som inträffat på en fredag som idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0