sol, regn och godkända linser

Semestern har börjat i Skövde nu. Igår när vi ankom så var man ganska sliten. Det var ju upp tidigt för att komma med båten och sedan en ganska lång bilresa.
Idag sken solen över Skövde hela förmiddagen och medan husägarna pysslade i trädgården så satt jag i solen på en trädgårdsstol och gjorde minsta lilla insats. Senare kom då ändå regnet i alla fall.
Jag beställde nya linser i början på veckan så att jag skulle ha så att det skulle räcka hela semestern på fastlandet. Det tog något dag längre i leverans än vanligt och de dök upp dagen innan avfärd. Så de packades ner med en gång så att jag inte skulle glömma dem. Nu i efterhand så var det lite dum idé. När jag ska ta på mig linserna i morse så såg jag att de har tryck på sig. Det står OK på alla linserna!! Tur nog är att det är i kanten så de går att använda men sablar oxå. Har skickat mail till Lenson där jag beställde dem för att se om jag kan få byta dem - i alla fall de jag inte kommer att använda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0