ännu mer moln och regn?

jag började dagen med en lååång promenad. Kollade upp hur långt när jag kom hem och det var nog 1 mil! Känns i kroppen nu men så jäkla skönt. Vågen var på min sida i morse - fortsätt så då blir jag gladare. (o=

Min tomatplanta (som för övrigt ser lite halvtaskig ut efter flera veckors hetta och för lite vatten) blåste ner från bordet på balkongen och nu är det en massa jord på balkongen. jag låter nog det blåsa bort av sig själv, jorden alltså. Plantan satte jag tillbaka i krukan och ställde den på golvet i stället.
Den som hade gröna fingrar! På tal om det så ska jag kanske åka till Linds och köpa lite blomjord. Har några blommor som behöver ny jord....igen. Planterade ju om nästan alla blommor i lägenheten för några veckor sedan men efter att ha glömt vattna i nästan 2 veckor i hettan så hade all jord torkat så ordentligt att om jag vill ha blommor kvar när sommaren är slut - ja då får jag nog plantera om dem igen. Hur svårt ska det vara att vattna blommorna?? Det tar ju bara några små minuter!!

Nej, nu måste jag åka till affären och handla lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0