beslutsångest och viljan tävlar. vem vinner?

äntligen helg! det kan inte bli tjatigt att få säga det varje helg. efter den hektiska veckan som varit på jobbet så har det tagit på energin, definitivt. Ser framemot en lugnare vecka som kommer (man kan hoppas i alla fall...) Vaknade i morse kl 7 och såg chockat på klockan i knappt en sekund och tänkte "fan jag har försovit mig!" för att en kvarts sekund senare inse att det är lördag och pustade ut och la huvudet på kudden igen. En timma senare ringer väckarklockan. Jo, jag är tokig som ställer väckarklockan på en lördag, jag vet. Men hela veckan så har jag varit duktig att gå promenad varje morgon och jag vill göra deta även på helgen. Saken är bara den att det inte är så skönt att gå rask promenad i gassande sol och värme. Bästa tiden för promenad är nog mellan 6-7 men nej så tidigt tänker jag inte gå upp på helgen.

Ja, så jag var ute och gick 1 timma (ca 5 km) så det gick ganska sakta men jag var ute i alla fall. När jag kom hem så tog jag tag i att städa. Äntligen är det städat! Planen för dagen var att jag sedan åka ut till Tofta och sola. Men när jag städat klart och satt mig ner i soffan så gick luften bara ur mig. Orkar inte göra något. En bekant ville gå ut och äta i kväll. (en kompis mamma...) och första tanken var: varför inte. Men sedan kände jag mig inte alls på humör och tackade nej. Kollade av med Terra Nova vännerna vad de har för planer i kväll. De ska ut och äta i kväll med ett annat par och jag fick gärna följa med om jag ville. Än en gång så känner jag att jag vill - men orkar inte. Men det hade varit skoj... Känner mig bara då lite taskig att tacka ner till middag med en person för att gå ut med andra.

Skulle förstås vara skönt att sitta hemma i kväll och inte göra något och inte känna ångest för att jag behöver städa och fixa här hemma. Men det gör jag ju varje kväll känns det som. Hmm, beslutsångesten och viljan tävlar. Och i en ringhörna står även trötthet och liten förkylning och lurar...

Vet inte vad jag vill göra i kväll...

(någon som missat att en av mina hobbys som ligger på is just nu är att skriva noveller.... vore kanske en idé att börja igen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0