en liten buse med hjärnskakning

ja, gårdagen på Terra Nova slutade lite oväntat i alla fall. Jag var hemma hos kompisarna och vi åkte till affären, 3 vuxna och en liten duracell kanin på 3 år. Tösen kan i alla fall inte stå still i 3 sekunder ens, det ska röras på benen konstant. Även när hon går så ska hon hoppa och studsa. Har nog aldrig sett den söta lilla busiga tjejen gå! Jag håller tösen i handen och som vanligt hoppar hon upp och ner och lyssnar varken på mig eller mamma och pappa om att lugna ner sig i affären. Då är olyckan framme och innan jag hinner reagera så svänger hon om och ramlar - rakt in en stålkant på väggen! Och bulan växte på sekunden! det gick bra sen några timmar men till slut så började hon kräkas och det var raka vägen ner till akuten för dem och de fick spendera natten på sjukhuset.

Jag fick veta i förmiddags att det blivit en rejäl hjärnskakning och nu måste hon ta det lugnt i några dagar och inte ramla igen! Hur ska det gå? Stackars lilla söta bus. )o=

Idag började jag annars dagen med långpromenad. Något positivt med att det är molning och svalare är i alla fall att det ändå går att gå långa promenader även om man går ut vid 10! Första semesterdagen och det är helt underbart att vara ledig! Jag har varit på stan idag med mamma och lilla syster. Köpte en kofta, ett linne (båda randiga så klart) och ett UV filter till det nya objektivet som jag beställt och som bör komma vilken dag som helst! (o=

I morgon har jag ingen aning om vad jag ska göra. Får se vad som sker. Nu ska jag i alla fall låtsas som det ännu är söndag (för så känns det ännu) och beställa hem lite pizza. har varit sugen på det i 1 veckan nu så i kväll blir det av! mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0