Budgeten sprack än en gång

Idag har jag varit på stan. Ett mål var att köpa nya träningsbyxor. Ett par var nästan ett måste - 2 par hade varit ganska bra. Men annars så skulle jag inte köpa något mer. Men på sängen ligger nu 1 par ny träningsbyxor (attans vad taighta de var... nu får jag inte gå upp i vikt igen!!) och bredvid är 2 nya väskor. Jo, och önskelistan har ökat med en plånbok. Hittade en perfekt tjusig på Åhlens men där gick gränsen, 349 kr för en impuls inköpt plånbok får bli en annan gång.

När jag skulle åka hemifrån (jo, bilen skulle få ut och röra lite på sig) så insåg jag att jag kanske skulle komma att åka till Öster. Hmmm, de har ju börjat ta ut avgift för att parkera där så jag fick plocka ur några mynt från spargrisen innan jag åkte. Det blev Intersport ute vid kvarnen, sedan vidare till Team Sportia uta vid Maxi. Hittade inga nya träningsbyxor där så jag beslöt mig för att Öster fick det bli. Jag kör in på parkeringen lite innan kl 13 och avgift gäller fram tills kl 14. Ja, det var bara att slänga i en 5 kr i maskinen. Det stod på apparaten jag stoppade myntet i att det kostade 5 kr för en timma och att det gäller mellan 9-14 på en lördag (dag innan helgdag - en söndag. Ellerhur?. Men jag fattar ännu inte hur det kan stå på biljetten att jag ankom kl 12:59 och får stå parkerad fram till måndag kl 09:26. En 5 kr borde innebära kl 13:59 för att vara riktigt petig eftersom jag betalade för en timma. Och avgift på måndag börjar debiteras från kl 9. Så för att hjälpa den lata att räkna så innebär det väl ändå att jag betalade 5 kr och fick parkera där i 1 h 27 min.... Är inte van med parkeringsautomater.

Om lite mindre än en timma kommer 2 arbetskompisar och hämtar upp mig för att sedan hämta upp ytterligare 1 person. Vi ska sedan åka ut till Vänge för att se på en brudvisning. Therese från jobbet har ju gått och gift sig i dag, denna blåsiga dag. (o= Jag har hört att hon är riktigt tjusig idag så det ska bli kul att se henne.

Fick förresten nytt sms från Jill när jag var på stan. Hon sitter nog redan och planerar USA resan inför nästa sommar. Förutom Washington DC och AuPair familjen hem och även deras sommarhus i Outer Banks (tror det heter så) så kommer vi troligen ta en tur även till New York. Tydligen tar det inte så lång tid med tåg från DC. (o= Nice!! Kommer bli riktigt skoj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0