det gäller att vara uppmärksam...

Tyckte det var lite konstigt när jag för någon vecka sedan fick en faktura från Comhem för mitt bredband när jag vet att jag har autogiro. de brukar bara sända mig en faktura när någon ändring gjorts. (men att det ändå kommer dras via AG), förra månaden var likadant, men då visste jag vad det berodde på. Tänkte inte mer på det utan satte upp den på kylskåpet som vanligt.
I torsdags så kollade jag på fakturan när jag betalade de andra fakturorna (retade mig på att förfallo dröjer till nästa vecka - om man ändå kan välja eget förfallo för AG fakturor). Såg att beloppet på fakturan såg konstigt ut och och började räkna på det. I början på året så gick min bindningstid ut och hittade ett erbjudande där man skulle betala 199kr/mån i 6 mån och sedan nästa 6 mån för 279 kr. Mailade till dem för att ändra då det inte gick att göra via mina sidor på hemsidan. Jag tycker att deras mailkontaktsystem är lite dumt. Man fyller i ett dokument på deras hemsida och sedan när de svarar så får man bara ett mail med en länk och där hittar man svaret. Så klart sp blir det då även väldigt lätt att slänga mailet med länken.
Hursomhelst på nya fakturan ser jag att jag endast fått 199 kr i 3 mån i stället för 6 mån. Första tanken var så klart - har jag tänkt rätt, läst rätt och tidigare mailkonversation hade jag ju inte kvar!! Men tack o lov för min fina lista i excel som jag gjort där jag noterat årets kommande fakturor för att få en hint om vilka fakturor som kommer när och hur mycket de är på. Där hade jag skrivit att det skulle vara 199 kr/mån i 6 mån. Så jag mailade Comhem på nytt och såg idag att jag fått svar. det hade ju blivit fel. de hade lagt till fel kampanj på mitt abonnemang så de ska fixa till det. (o= Det gäller att vara uppmärksam. (och det hjälper att spara mail eller noteringar om vad man accepterad för erbjudande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0