haltade hela vägen hemåt idag

har varit lite stel i högra fotleden när jag vaknat på morgonen de senasta dagarna. Har väl suttit konstigt i soffan och sedan gått en del. vet inte vad det beror på. Men häromdagen fick jag plötsligt ont på vänstra hälen - nya skor så självklart är tanken på att det måste vara skavsår. Men det finns inget skavsår. I dag blev det plötsligt värre så jag kunde knappt gå med de nya skorna så jag bytte till att par gympa skor i stället. men jag fick ändå halta hela vägen hem. Tror det är hälsenan som är svullen så ikväll blir inte promenad utan i stället har jag parkerat mig i soffan. )o= Ville ut och gå men mina träningskor fick mig att halta ännu mer än andra skor så det var ingen idé.
kanske jag tog i lite för mycket när jag sprang på löpbandet i helgen?? )o=
(tänk vad mycket man kan skriva om en svullen häl... )

I söndag så påbörjade jag storstädning i min lägenhet. Badrummet blev ordentlig rengjort men jag lyckades förstöra skurhinken totalt!! Tryckte för hårt när jag skulle vrida ut moppen så plasten sprack. ja, men efter 4 år så blir det väl lite slitet. Bara typiskt att det skulle hända när jag bara påbörjat städa!! (så igår investerade jag i ny skurhink + mopp).
Ska ännu städa köket och vardagsrummet ordentligt. Jag ska samtidigt rensa ut sådant jag inte använder. Det är kul att rensa bort saker - däremot inte skoj om jag måste åka till återvinningscentralen för att göra mig av med grejer (för omständigt.. hihi).
I mitt förråd i källaren så har jag nog en hel säck med gamla slitna kläder och skor som ska slängas. Trodde att jag var tvungen att åka till återvinningscentralen för att bli av med det - men enligt en liten fusklapp på soptunnan för brännbart här i området så står det att man kan slänga skor och kläder i brännbart. Så senast i helgen ska jag ta tag i det. (o=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0