Helg igen

Vart har veckan tagit vägen? Försvann lika fort som alltid. veckan har varit som vanligt. Det har förstås varit ganska lugnt på jobbet och kvällarna har inte varit så händelsefulla. Fck veta om en del förändringar på jobbet igår. Kul med lite förändringar så det blir nog bra. Jag jobbar vidare med mina arbetsuppgifter. Fick förstås veta att det är troligt att jag kommer att få lite minskade arbetsuppgifter men inte mycket att göra åt det då det är firmorna som bestämmer vad vi ska göra för dem. Jag jobbar så klart vidare med mina övriga arbetsuppgifter. Det var lite kul - innan jag skulle stänga ner datorns för att gå tillö AW:n så pratade jag med en kollega från en annan avdelning. "hej kompis" säger hon när hon svarar i telefonen. bara den tonen får en att tänka "jaha, vad är det nu som hänt precis innan jag ska gå hem på en fredag". Men nej hon var bara lite rolig och menade i slutändan att en av mina manuella arbetsuppgifter skulle ske mer automatiskt och visst blev jag väldigt ledsen över det - NOT!. (o=

igår var det After Work på jobbet och sedan var vi en del som gick vidare till Hamnplan för middag. Sen gick vi tillbaka till jobbet för AW var ännu igång där när klockan var nästan halv tio. Normalt så avslutas det åtta men eftersom det var sista AW på jobbet innan sommaren så blev det lite längre. Det stängdes ner vid tio och sen var det vidare till Wallers. jag stannade bara i några minuter och gick sen hem - ganska rund under fötterna...

Vet inte vad som sker idag. Det är ganska fint väder men molnigt och förhoppningsvis så blir det i alla fall inte regn. Så en promenad blir det nog. Foten känns bättre och det känns mycket positivt.
Men jag ska nu göra nytt ryck med att fortsätta städa. Känns  som om det är allt jag gör numera - städar på varje ledig stund. Läser man bloggen så verkar det i alla fall vara så. Men målet är att detta  är en stoooor städning som pågått nu i några dagar (vissa dag har jag bara inte orkat) men denna helg så ska det bli klart. Har ju inte så mycket att göra då jag nu längtar efter lönen som kommer nästa vecka.

(vågen var och snuddade på 70 strecket häromdagen - men gick sen över igen. men kanske det närmar sig och snart kanske det går min väg... )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0