Midsommarhelgen

i morgon är det midsommar (som om någon missat det). Jag har haft lite beslutsångest idag för vad jag ska hitta på i midsommar. Någon fest blev det inte (lite besviken på det... ) så jag hade att välja på att åka med vännen och hennes familj till Kneippbyn för att gå på Sommarland och sedan picknick i solen. Eller så var det att åka hem till Tofta till familjen och släkt. Båda alternativen var lockande och efter mycket övervägande så har jag valt att jag ska åka med till Kneippbyn. Så kameran är nu på laddning så att jag kan ta med den imorgon.

Det blir nog det lilla objektivet - kommer inte överens med det stora... vill ha ett nytt... När jag köpte kameran så fick jag med ett litet och enkelt objektiv 18-55mm. Jag fick tips från början att köpa till ett objektiv med bättre zoom eftersom det inte var så bra zoom på detta. Jag kollade runt och hade för bråttom så klart. Köpte ett Sigma 70-300. Saknar det som är mellan 55-70... det gör sådan skillnad. Så nu håller jag på att kolla runt efter ett nytt objekt. Hittat ett på Pixmania för ca 3300 kr. Det är ett Sigma 18-125 och det räcker nog för mig. Så det blir att spara lite pengar nu så att jag kan köpa det (eller något liknande som kan dyka upp till bättre pris...). Men som alltid....vill ha det NU!! Jag får nog försöka sälja mitt nuvarande Sigma Objektiv först. kanske kan få ut nästan det jag gav för det för jag har knappt använt det.

Nej nu ska jag gå och sova så att jag orkar upp i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0