nästan som en jordbävning

Det hände något riktigt konstigt idag på jobbet. Vi hade varit och tagit förmiddagsfikat och var tillbaka på våra platser igen lite efter halv tio. Vi sitter på 7:e våningen. Helt plötsligt så känner jag stolen skaka, bordet ryckte till och fönstret som stod öppet skallrade till i några sekunder. Började nästa undra om jag inbillat mig det men alla hade känt det. Det var riktigt läskigt och först när det slutade så insåg jag att det faktiskt var en skrämmande känsla. Jag hörde någon säga att det kanske skakade till för att man stängde av luftkonditioneringen i hela huset. Konstigt och lite oförklarligt. En arbetskamrat som suttit på våning 1 (eller 2) hade inte märkt något av att det kändes som att hela huset skakade....
Tänk att bo i ett område där det är vanligt med jordbävningar. Det måste vara ganska skrämmande...

Idag efter jobbet så åkte jag till träningscentret. hade 3 gånger kvar på träningskortet som jag måste träna upp för att kunna fylla på 10 nya gånger. Men måste göra det innan den 30 juni. Så ja det är lite tidspress. Men nu har jag bara 2 gånger kvar så det blir torsdag och söndag igen. (o=
Planerna för dagens träning var att börja på löpbandet men sedan gå ett varv runt bland de övriga träningsmaskinerna och sedan avsluta med löpbandet idag. Jag ställde in 20 min på löpbandet. En man stod på trampmaskinen snett framför och antingen hade han den svettigaste tröjan någonsin eller så var det en jäkligt ful t-shirt. Såg ut att vara dyngsur av svett. bläää! När jag gått/sprungit halva tiden så lämnar mannen framför mig trampmaskinen och gick till träningsmaskinerna med vikter i stället... och där så tappade jag definitivt lusten till att använda samma maskiner.... förstår säkert vad jag menar. Så det blev mina 20 min på löpbandet, sedan 20 min på en trampmaskin (inte samma som han använt) och sedan 5 min snabb löpning på bandet. Sedan var det bra för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0