solen skiner ute - dammråttorna leker i lägenheten

Jo, solen skiner ute och jag fastnar nog inomhus några timmar till. Att jag aldrig lär mig att ta städning mitt i veckan i stället när jag ändå är hemma på kvällarna - och kanske kan ta lite varje kväll. Nej, i stället låter jag det gå överstyr och det ser ut som ett bomdnedslag hemma hos mig. Fan oxå. Jag måste städa idag - annars kanske någon snart anmäler mig till TV programmet "Rent hus". Nej, riktigt så illa är det inte än men det kanske kan bli det om jag inte städar idag. Det är bara inte kul att städa idag (städa är förstås aldrig kul) när solen skiner ute och jag vet att jag måste göra rent både golvbrunnen under badkaret och även i handfatet. Usch, det är baksidan med att man har långt hår - det täpper till i avloppet. Blä!!

Får ta tag i detta nu. Sedan vill jag ut och gå en promenad innan solen försvinner. (om det ändå kunde sluta blåsa ute!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0