Vår ruset 2010

Ikväll var det årets Vår Rus och jag var med med ett gäng från jobbet. Vi var nog 66 st brudar totalt - ganska bra uppsamling. Ett mål i år var att jag skulle springa större delen av de 5,2 km som banan är på men så blev det inte alls när det nu väl blev dags. Det blev en rask promenad - man blir grymt pushad att trycka på lite extra med fötterna när man är många som går. Det går snabbare än när man går själv så jag är ganska nöjd med min insats. Jag sprang några korta streckor för att komma förbi några som ibland gick lite för sakta framför och så blev det en spurt de sista 300-400 m. Jag sprang i alla fall över mållinjen på 49 min. Det stod i alla fall den tiden på klockan över mållinjen - men jag undrar när den klockan startade? Det är säkert när de som springer startar och sedan blir man lite stoppad i farten i början så tidsmässigt är det ganska bra för en promenad. Undrar om jag kan hålla samma tempo när jag är ute själv nästa gång. (o= Kanske ett försök i morgon innan jobbet?

Nu känner jag mig ganska redo för att ta mig till Visby Träningscenter på lördag morgon för att gå på Body Pump. Armar och ben känns ganska starka och det var länge sedan jag var på Body Pump. Har ju ca 5-6 gånger att träna upp innan 30 juni + hinna fylla på träningskortet med nya gånger. Tar det på friskvårdspengen på jobbbet. Skynda skynda så att det inte brinner inne efter månadsskiftet - det vill jag ju inte!

Nej nu ska jag softa framför teven med lite Criminal minds och sedan nya avsnitt av Fringe. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0