Är våren på väg nu?

Äntligen så fick man vakna på morgen till strålande solsken och klarblå himmel! Underbart, det ger verkligen en kick för det mörka vädret gör en bara deppig ju!
Ja då var det helg igen och något ska väl kunna hitta på som inte innefattar att sitta inomhus hela dagen. Nej, idag ska jag gå ner på stan och spendera några slantar. Behöver köpa fler plastbackar till veckans matlådor. Tänkte jag skulle vara duktig i morgon och kanske laga 2-3 olika maträtter och frysa in så att jag har till hela veckan. Kanske det blir lättare att hålla koll på maten då.
Kanske ta och kolla på nya löparskor. Skulle kunna vara en bra investering i år. Måste ju träna till att kunna springa vårruset i år. (o=

Jag måste säga att månadsskiftet på jobbet gick förvånansvärt mycket bra och det blev bara en timmes flex i övertid denna månad. Underbart att inte vara så stressad och trött första veckan i månaden. Ser att det bara kan bli bättre nu. Precis innan jag gick hem i fredags fick jag veta att en rutin jag jobbar med kommer att förändras och det kommer att göra en av mina arbetsuppgifter vid månadsskiftet ännu smidigare. UNDERBART!
Jag hoppas att det fixas till innan nästa månad för då behöver jag all hjälp jag kan få då jag bara jobbar till ca 15 den 1 april. Och att få in 2 arbetsdagars arbetsuppgifter på ca 6 timmar blir en utmaning. För sedan sticker jag med båten till fasta landet. Jag ska med familjen till Borås och träffa storebror och sedan släkten i Varnhem. Ska bli skönt att komma iväg en vecka.

Nej, nu in i duschen så att jag kommer ut i solen någon gång. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0