Våren är äntligen här!

Igår var det underbart väder på vår lilla ö. Jag hade tänkt på en liten sväng på stan efter jobbet och sedan hade jag inga planer. Men jag vände ganska snart hemåt för att byta kläder för en långpromenad. 17 grader varmt kl 17!!! Underbart! Så det blev en promenad på nästan 1,5 h.

Idag har dagen börjat bra. Solen skiner och det är ganska skönt ute. Jag har redan varit ute en sväng - årets första löpträning. Alltså, gick inte så värst bra men det är i alla fall en början. Totalt ute i 30 min men sprang nog inte mer än hälften av tiden. Intervall träning, yes! Dricker för dåligt med vatten och det känns defintivt i kroppen när jag tränar. Måste bli bättre på det.

Idag blir det en tur till Intersport (och kanske även Team Sportia) för jag ska spana efter nya träningsskor. Behöver nya skor till löpning/promenader (ja, det får tyvärr till en början blir en kombinerad sko för det) och så behöver jag till inomhusträning. Har insett att jag haft dem i alltför många år. Oj och behöver jag säga att jag även behöver skor till vardags med. Det finns alltså risk för att jag handlar upp en stor del av lönen idag. Men jag måste spara så att jag har till nästa vecka och över påsken. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0