Ett växande träd

varje gång jag städar så hittar jag ett släktträd som jag skrev ihop när jag gick i gymnasiet. Trädet innehåller bara förnamn, alltså inga efternamn eller ålder. Men för någon vecka sedan så bestämde jag mig för att försöka sammanställa de uppgifter jag redan har. Efter lite utfrågning av mamma, pappa och mommo, moffa så insåg jag att en del av våra släkträd är till stor del gjort och är praktiskt taget offentligt om man bara vet hur man ska söka på nätet. Så de senaste 2 veckorna har jag försökt sammanställa alla namn, födelsedatum osv och är nu uppe i 204 namn. Alla är inte i rakt stigande led utan det har blivit en hel del avstickare. Det är ju så många namn hit och dit att det gjort det lite lättare om jag skriver in allt så att det blir lättare att spåra.
Denna senaste vecka har jag nog varit lite som besatt av att pyssla med detta.

De fynd jag gjort hittills är att jag har rötter i Frankrike, Belgien, Småland och lite runt om på Gotland. Det kan även vara så att det finns något i Danmark men det är helt obekräftat än. Många tvillingpar har fötts i äldre släkten!! och det sägs ju att det hoppar över en generation så då ligger min generation i tiden att få tvillingar.... ojoj.

Nej, nu har jag tagit en liten paus från släktträdet och ska se lite på teve. (o=


Kommentarer
Postat av: Zenita

Gud vad roligt! Det måste jag få se när jag kommer hem i jul! :D

2010-11-23 @ 22:16:08
URL: http://zeniita.blogg.se/
Postat av: Carola

Jo det är riktigt kul!! Jag har hittat så mycket skoj! Ska försöka skriva det lite ner läsligt till jul. Oj vilket roligt samtalsämne det blir över julmaten. (o= Puss!

2010-11-25 @ 19:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0