Home sweet Home

Hemma igen då efter ca 1 vecka i Estland. Åkte den 3 november (min födelsedag) från ön och sedan från Sthlm vidare till Tallinn med båt. Det har varit en vecka med en del slappande, lite shopping, en del god mat och en dag på ett Spa. Tur att man haft sin alldeles egen tolk på hela resan då estniska inte är min specialitet. Efter denna resa så har några estnisk små ord fastnat så nu kan jag kanske nästa gång ha lite koll på restaurang menyer på estniska. hihi hinner nog glömma det tills nästa gång man kommer till Estland igen.
Vi lämnade Lasnamäe (en av Tallinns förorter) vid ca kl 16 i måndags och begav oss till färjan som skulle ta oss från Tallinn och tillbaka hem till Sverige. Sov dåligt på båten och visste hela tiden att det skulle bli en lång dag då resan från Sthlm till Gotland på tisdagen skulle vara seg och lång. Så jag meddelande jobbet att jag skulle ta en liten sovmorgon på onsdagen.
När vi kom till Sthlm city vid 11 så gick vi till MacDonalds och åt frukost/lunch. Sedan kom en inte så glad överaskning. Båten till Gotland var försenad! Så i stället för att bussen skulle gå 19:20 och båten 21:05 så slutade det med att bussen gick först 21:35 och båten lämnade slutligen Nynäs 00:30!!
Så det blev ca 6 timmar på MacDonalds, lite över 2timmar på Pizza Hut och sedan en liten väntan även på Centralen. Men till slut var vi på väg. 04:00 klev jag in i min lägenhet i morse! Så jag tog ut en semesterdag även idag och har varit hemma och tagit det lugnt, tvättat och packat upp. I morgon dags att jobba igen. 2 dagars arbetsvecka är ganska trevligt.

Nej, nu lite TV och sedan till säng tidigt i kväll så att jag orkar upp i morgon. (o=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0