att skriva en önskelista

man är aldrig för gammal att skriva en önskelista - men ju äldre man blir desto svårare blir det att skriva. Minns när jag var mindre att önskelistan kunde vara flera sidor (nästan) lång med saker jag ville ha. Men nu när jag är äldre så blir det svårare och svårare för varje år att skriva listan. Har nog att göra med att man är mer tydlig med vad man vill ha och att det inte går bra med vilket märke som helst på den sak man sätter på listan. Sedan tänker man mer på priset och måste inse att man inte kan önska sig hur dyra saker som helst - de sakerna får man helt enkelt spara ihop till själv. Jag vet att jag är dålig på att komma på bra saker att sätta på min lista så jag har för vana att alltid ha en önskelista hela året som jag fyller i när jag kommer på något och sedan rensar jag den lite då och då om jag inhandlat saken själv. I början på året är listan lång - men av någon irriterande anledning så finns det inte mycket kvar på listan när året närmar sig sitt slut och det är dags för födelsedag och jul och det är då som listan behövs som mest. När födelsedag och jul är förbi så kommer listan att öka igen - som vanligt alltså!!

Jag håller på att kolla igenom årets önskelista men ser att det redan nu är ganska kort om saker på listan. Tänkte den skulle vara klar tills i morgon då födelsedagen bara är om en månad och föräldrarna vill ju ha listan så snart som möjligt.

Några godbitar från årets önskelista....
Kolsyremaskin
Muffinsplåt
Extern hårddisk
Presentkort på Gallerix
Elgrill
Kamerabatteri EN-EL9
SDHC minneskort (8 GB ellefr 16 GB)
Stjärnfilter och CloseUp filter +4 (67 mm)
Adobe Photoshop Elements 8.0

Jag får nog fundera lite mer.

Min födelsedagspresent till mig själv närmar sig i alla fall. Knappt 3 veckor kvar bara. Passet är beställt (blev nog ett riktigt mug shot men det kan inte se ut värre än förra passet)  och i morgon betalar jag resan. Hoppas att förskylningen jag har med hosta och halsont är borta snart och inte kommer tillbaka till resan!

Kommentarer
Postat av: Spiggen

Hej.



Jag halkade in på din blogg såg din önskelista. Kanske kan hjälpa dig med en sak på den iafl..

Vet inte hur mkt du är insatt i cybervärlden men.



http://www.kickasstorrents.com/adobe-photoshop-elements-v8-0-swedish-tftiso-t3262246.html



Där har du Adobe Photoshop element 8,0 swedish



Bara o bränna ut. Serienyckel och allt finns..



Batterier Fri frakt och humana priser :)



http://www.batteryclub.com/index.aspx?CtryNo=752&LangNo=46



Extärn hårddisk Väldigt finjobbad. rek. starkt ;)



http://www.netonnet.se/art/dator/lagring/extern-harddisk/desktop-3_5-tum/lacie-grandharddisk1tb/126276.4089/



haha.. Du får göra som du vill med det här svaret.

Önskar dig en riktigt trevlig födelsedag, att du får det du önskar dig.

Ha en skön dag.

2010-10-18 @ 09:21:41
Postat av: Carola

Tack för tipsen! Ska definivit kolla in det. (o=

2010-10-19 @ 19:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0