Födelsedagsfirande i förskott

Idag har jag firat min födelsedag, någon dag för tidigt då jag egentligen inte fyller år förren på onsdagen den 3 november. Men eftersom jag i år inte blir hemma på årsdagen så planerade jag om den lite.
Efter väldigt dålig efterhållning av tidigare planerat inför födelsedagen så blev det till slut bra ändå. Jag hade planerat så bra (tyckte jag) men fattar inte hur svårt det ska vara att faktiskt inte göra allt i sista minuten. Mina strassburgare som jag såg framför mig skulle gå fort att göra men var i stället mycket krångligare att göra än tänkt och värsta är att jag behöver göra fler i och med att det blir sådana jag planerat att ha med på jobbet på tisdag... får se om jag tänker om.... och tårtan gjordes natten tills idag. Kl 01.00 började jag baket av tårtbottnarna och gick till sängs lite efter halv tre.... Hmmm var lite trött i morse då jag inte kunde ta så mycket sovmorgon.
idag har jag haft besök att kusin Erika med sambo Fredrik och lilla sötnosen Isabelle (som snart fyller 1). Sedan kom mamma, pappa, lillebror Dennis och mommo upp. Tråkigt att moffan inte kan komma då han inte orkar gå upp för alla mina trappor. Men jag skickade med mommo en stor bit tårta hem till honom så att han får lite gott med. (o= Sen kom även Katri med familjen.
Lilla Gabbi på 3 år kommer fram till mig senare och säger "Carola, har du inget handfat?" Va tänkte jag? Vad planerar hon nu för bus tänkte jag när jag svarade att jag visst har ett handfat i badrummet... snart försvann tösen och självklart smyger jag efter en stund senare för att se vad hon gör. Hittar tösen i badkaret och hon leker med badkarsproppen! Hur kom hon ens på tanken att hoppa i badkaret! Busfröet!

Fick några fina presenter. (o= bland annat en sodastreamer så nu är vatten på kylning så att jag i kväll kan dricka bubbelvatten. Ska bli gott. Fick en ny Thomas Sabo berlock till mitt armband - bokstaven C. En fin godisskål som fyllts med polkagrisar.

Är helt slut nu. 2 dagar med mycket att göra och hostan är knappast bättre. Om jag ännu har ont i halsen i morgon så ringer jag vårdcentralen så att jag kan få kolla upp innan jag åker på semester att jag inte har halsfluss eller något annat som fördröjer mitt tillfrisknande.
Nu en lugn stund i soffan och sedan tänkte jag börja packa inför resan. 2 dagar kvar bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0