barnprogram från förr som vi minns

min kusin och hans fru fick en son för inte så länge sedan. De har kallat bebisen sedan en lång tid tillbaka för ett namn som jag definitivt trodde var bara ett smeknamn tills han skulle vara född men jag har förstått att det numera kommer att vara hans tilltalsnamn. Yes, det blev en liten Norpan.  (o=

Norpan fick mig att tänka på vart jag hört det namnet - jo men det är ju den lilla råttan från Dr Snuggles som alltid ställer till problem. "Dr Snuggles flyger till stjärnormas land" Detta fick mig att fundera på vilka andra barnprogram jag kan minnas från barndomen - och självklart jag har jag i kväll googlat och kollat in Youtube för att hitta några gamla godingar. (o=

Vilka av dessa minns du? Klicka på namnen så får du se filmen på youtube. 

Dr Snuggles
Rainbow Brite del 1
  Tyvärr inte svenska versionen men ändå minnesvärd.
Skogsfamiljerna - "Liten, mindre, minst" 
Fragglarna
Krambjörnarna
(CareBears)
My Little Pony (hittade bara en ganska dålig engelsk version av den jag var ute efter - undrar om jag har kvar denna film i orginal hemma i Tofta någonstans eller om den blev helt slutkörd? Tror det sistnämnda)
He-man (ha ha - ni måste bara se!!)
Raddningspatrullen klassikern på Disney timme va?

Några goa skratt i alla fall! (o= Man gör inte barnprogram som förr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0