snö snö snö

solen skiner och små snöflingor virvlar ute i kylan. Ser mysigt ut här inifrån den sköna soffan... hihi. Nej idag blir det inte en heldag i soffan eller inomhus. Som igår så ska det ut och faras även idag. Enligt dagens schema så ska jag hämta upp lillebror vid lunchtid och sedan ska vi åka bort till en av mina arbetskamrater en sväng. Där ska lillebror se på en tävlingscykel. Jo, han har fått ytterligare sug på en ny sport och nu ska det cyklas. Han hade tänkt köpa en ganska dyr cykel men så fick jag veta att min arbetskompis man hade en cykel stående och han kunde tänka sig att sälja den för några hundralappar. Så jag fick lillebror intresserad av att kolla in den idag. Det är ju bättre om han köper en cykel för en billigare peng så att han kan testa om sån cykel är något för han innan han lägger ner en massa pengar på det. Fast cykeln är gammal och begagnad så vi får se vad han tycker om den när vi är där borta. Värt att kolla in i alla fall.
Efter det så ska jag köra hem lillebror igen och sedan bär det av ut mot Tofta. Mamma och pappa bjuder på mat o och det blir idag bruna bönor. Jo det var jag som faktiskt gav förslag på det. Länge sedan man åt bruna bönor och då det inte är något jag lagar själv eller äter någon annanstans så kände jag litet sug för det. Inte en favoritmat men det är ändå ganska gott.
Under eftermiddagen ska vi sedan åka upp till Eskelhem och träffa min kusins familj där de fått nytillskottet Norpan. Yes, nu ska vi få träffa den där Norpan.

Sedan får jag se vad som händer resten av dagen. Tror jag svänger förbi Terra Nova på vägen hem för att se en annan bebis och en o annan busunge där. (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0