som ny igen

dagen har svischat förbi, like always! gick upp vid halv nio i morse , satte tokigt men sant även klockan på ringning till halv nio men vaknade ändå lite innan. Jag brukar inte ställa in väckarklockan till en lördagsmorgon men idag behövdes det för att hinna med dagen. Ett tag efter 10 så kom mamma och hämtade upp mig och så åkte vi bort till Meca för att kolla vad ett bilbatteri kostade. Jag ringde igår till Bilcity och hade fått pris av dem men vill kolla vad Meca skulle ta. Och eftersom det visade sig att de båda affärerna tog samma pris så slog jag till på ett bilbatteri på Meca. Sedan åkte jag med mamma ner på stan en sväng innan vi åkte bort till bowlinghallen och hämtade pappa. Vägen gick sedan hemåt till min förfrusna bil. Fast med hjälp av startkablar så fick vi tillslut liv i de sista små krafterna som fanns kvar i batteriet. Körde då raka vägen ut till Vibble där jag skulle få hjälp med att byta ut batteriet. Tur att jag köpte batteriet för när jag stannade bilen i Vibble och skulle testa att starta den igen så var det kört igen. Med hjälp av morbror Göran så var snart det nya batteriet på plats och bilen lät som ny igen när jag startade den. Då insåg jag att bilen nog inte startat så bra de senaste månaderna ändå.
När det gäller fix med lilla bilen som att byta däck eller stora tunga batterier så är jag världens bästa på att hjälpa till. Jag ger det bästa stödet genom att stå vid sidan och ge stödjande ord. (o=

Senare under eftermiddagen så har jag varit hemma och inser att jag inte gjort mycket. Borde kanske gjort något vettigt som att ta hand om disken eller så... men det kanske blir lite tid över i morgon för det.

Ikväll jag har jag i alla fall sett på Melodifestivalen och har fått några minus i vuxenpoäng då jag tycker att Eric Saade var rätt att gå vidare till final. (o=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0