Trött med gott samvete

i morse hände det - jag lyckades ta mig ur sängen tidigt och gick till simhallen! Simmade i ca 30 min innan jag gick till jobbet. Hela vägen från det att jag gick ur sängen tills jag klev i bassängen tänkte jag nästan hela tiden "skulle vara skönt att gå hem och krypa ner i sängen igen" (o= Efteråt kändes det klart mycket bättre - nöjd med mig själv att jag äntligen kom iväg.

Igår och idag blev det fika på jobbet och jag borde kanske ha stått över men jag kunde inte.... ja men då kan jag väl lika gärna inse att helt godisfritt är det kanske inte längre men jag håller mig i alla fall borta från sötsaker på kvällarna.

Pysslar lite med släktträdet på kvällarna och det har inte uppdaterats så mycket nytt på sistone - några personer kommer jag ingenvart med så jag funderar ännu på om jag missat någon kyrkbok. Just nu har jag tillgång till Genlines register och det märks att de måste varit en av de första som fotograferade kyrkböckerna för de är i så dålig kvalitet och jag tycker det är virrigt att söka i deras register. Blir nog att ge sin in i ArkivDigital sen igen - tråkigt bara att Gotlands kyrkböcker inte finns med där - så jag får bita ihop och forska i gotländska grenerna nu och kolla mer på de andra vid annat tillfälle längre fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0