5 dagar är förbi. Går det 5 dagar till?

Skriver så sällan här att jag inte orkar fylla i vad som hänt hittills i år. Men å andra sidan så har det ju inte hänt så mycket! Lite trist start på året men det blir väl vad man gör av det. Har börjat året med en så jäkla trött period! Är så trött hela tiden, äter dåligt och sover alldeles för mycket. Får i mig alldeles för lite vätska på dagarna och träningen har varit helt obefintlig. Det sätter sina spår....

MEN så tog jag ett beslut och tog tag i 2 saker av det som jag är så irriterad på om mig själv. En sak var att alltid se till att diskbänken var tom på disk varje kväll, även att det ska vara tomt i diskstället. Det är så lätt att tycka att 1 tallrik/glas på en dag inte gör så mycket att det står där. Men när man tänker samma tanke varje dag och varje dag man ser på det så går orken ur en och man lägger till andra ursäkter och säger "Jag tar disken i morgon i stället". Sedan slutar det alltid med att det blir berg av disk. Min andra åtgärd är mitt hemska godis begär! Det har blivit godis eller någon kaka varje dag en längre tid och det tillsammans med lite dålig kost sätter definitivt sin spår snabbt. )o=
5 dagar har nu passerat sen beslutet (som kan verka en aningen enkelt för vissa) och har jag inte ätit någon godisbit eller kaka och diskbänken är ren och fin varje dag. Helt underbart! Ska nog försöka 5 dagar till. Funderar på att lägga till något mer att förbättra. (o=

Idag så det ju även så strålande fint väder så idag blir det promenad. Kameran kommer med oxå för jag har varit riktigt dålig på att fotografera denna vinter så jag har inte fått några fina vinterbilder än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0