Välkommen till 2011

och mina förhoppningar om ett bättre år. Året som varit har varit ok men det har varit precis som vanligt!! Så jag får se vad jag ska göra för att få 2011 till ett bättre år, till mitt bästa år! I baktankarna finns en mycket trolig resa till USA (längtar att åka dit igen) och så något jag faktiskt lite fasar för - jag blir 30 år. Fattar inte att jag redan är så gammal och har knappt gjort något med livet än. Nej, därför så vill jag göra mycket skoj detta år. Skulle behöva hitta en ny och SOCIAL hobby. Inte sablar får jag ett nytt hälsosammare liv och träffar några nya människor genom att sitta hemma i soffan och pyssla och släktforska (även om det är riktigt skoj!)

Nyårshelgen blev definitivt en nyårhelg att minnas i alla fall. Det blev en väldigt trevlig men väldigt städad och lugn nyårsfest ute på Terra Nova med vännerna. Värdparet som brukar vara de som drar igång festen var tyvärr tvungna att spendera större delen av sin nyårshelg på akuten med lilla 3-åringen! Tösen fick problem med blindtarmen - men som tur var behövdes ingen operation fick jag veta igår.

Igår så var jag ute i Tofta och firade lilla syster som blir 20 - först den 10:e egentligen men hon åkte ju tillbaka till Borås idag så det blev firande igår. Jag gav henne presentkort på Systembolaget. (o=
Senare på kvällen så försvann jag i min släktforskning i alldeles för många timmar och gick till sängs först efter 2 i natt. Tänkte fortsätta forska lite idag med då jag inte har ork eller lust att gå utanför dörren. (väldigt bra början i mitt mål att göra mer sociala saker, ellerhur?)

Tänkte även bidra med lite av min forskning... det är inte det lättaste att forska när man ska försöka tyda sådana här kråkfötter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0