Vårruset 2011 avklarat! Blodomloppet nästa?

Igår var det vårruset och oj vad jag tränat inför detta. Var och varannan dag var jag på träningscentret eller P18 för att springa i spåret - allt för att springa vårruset som en atlet. Elller... nja det det var nog det som hade varit tanken från början kanske.... Senaste veckan har träning varit obefintlig och var lite skeptiskt till om jag skulle kunna springa igår. Men mina lagkamrater fick för sig att de skulle starta i gruppen "springa fort" och även stå ganska långt fram i den gruppen, vilken press! Jag kunde ju inte vara dåligare jag så jag ställde mig där med. jag joggade mig igenom 5,2 km på 43:10 (enligt klockan vid målgången) Mitt mål var att gå i mål under 45 min och det klarade jag ju galant! Blev en del korta promenader längs vägen men man blir så mycket mer motiverad där det springer folk framför en och även förbi en. Man vill ju bara hänga med. Ska bara springa förbi henne och henne och sedan ska jag gå lite... så var det nästan hela vägen. Höll inte farten med övriga laget men jag är nöjd med min insats. Är det dags nu att börja träna inför blodomloppet som är 24 augusti? Måste ju försöka slå denna tid och även förra årets tid i blodomloppet. (o=

Denna helg är helt uppbokat. I morgon blir det Teamkamp med jobbet. Vi är 2 team som ska ha lite fest tillsammans i morgon i Tofta och det blir teamkamp. Undrar vad det är för tävlingar det blir? Lång dag blir det. Söndagen blir det studentskiva i Buttle hos kusindottern Rebecca. Trevlig trevligt. Idag är det studenten och vagnarna åker förbi utanför lite då och då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0