årets första sjukdag

är nu här. Klarade mig inte undan maginfluensan som gått runt men jag tror nog att jag kan gå tillbaka till jobbet redan i morgon. Hoppas det ialla fall!!
Morgonen började inte så trevligt men nu känns det ganska bra faktiskt. Vilket är så skönt. Hade inte alls tid att vara sjuk idag men inte mycket att göra åt det. Tänkte att det löser sig enkelt med jobbet - bara att be min backup att fixa lite så går det bra. Men typiskt nog så råkar min backup också vara sjuk idag!! Jo, men hon kan jobba lite hemifrån tänkte jag så det skulle nog gå bra ändå. MEN just idag så funkar det inte och hon kan inte jobba nåt hemifrån. Jäklar. Så chefen har fått delegerat båda våra arbetsuppgifter idag och det kommer nog gå bra ändå men det känns ändå en aningen stressande då att sitta här hemma!! Suck. Sånt här ska väl hända någon gång antar jag. Lite komiskt att jag när jag gick hem från jobbet igår så var jag nära att ta med mig jobb mobilen hem för jag hade känslan av att något inte riktigt stod rätt till i kroppen. Men känslan försvann och jag lämnade kvar telefonen. Hade jag haft med mig den hem så hade jag iaf kunna ha lite koll på mailboxen en dag som denna!

Har varit uppe sedan 6 i morse. Hade ju tänkt ta en morgonpromenad och jag hade klivit ur sängen, varit på toa och sedan skulle sedan klä mig för en morgonpromenad. Men då vände det - åt fel håll!! Så här sitter jag nu. Så nu på förmiddagen så har jag rensat den inspelningsbara DVD-spelaren och lagt över lite som jag vill spara på DVD i stället. Funderar nu på vad jag ska göra för lunch. Hade en matlåda klar till jobbet idag men den är jag verkligen inte så sugen på att äta nu. Efter lunch så ska jag rensa en byrå jag har i hallen. Det har helt ofrivilligt (hi hi) blivit en avlastningslåda för allt jag inte orkat ta vara på för stunden. Framförallt så har det slinkat ner en massa onödiga kvitton i lådan. Så idag ska den rensas. Måste ju få plats med alla vintertillbehör i lådan nu när våren är runt hörnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0