Några cm på 10 dagar

Ser att det var ett bra tag sedan sist jag var här inne och uppdaterade. Tiden bara springer iväg som vanligt och det närmar sig semester. En arbetsvecka kvar och sedan är det min tur att gå på semester. Bortsett från 1-2 dagar som jag ska jobba 1-2 augusti så är det 4 veckors ledighet jag har att se framemot. (o=

Jag kämpar vidare med vikten och det har hänt lite men inte mycket sedan sist. Det i sig känns som ett stort bakslag att det skulle behöva ta sådan tid. Det fattar väl jag med att det så klart tar tid att gå ner i vikt för det handlar ju om att ändra vanor. Men jag hade kunnat göra bättre men nu är det som det är och nu börjar det kännas och synas lite. 4 kg borta totalt nu vilket i sig inte är så jätte mycket, men det som gör att jag ser framstegen är det faktum att på de senaste 10 dagarna har måttet runt rumpan minskat 3 cm! Det tycker jag är bra! Senaste veckan har jag varit ute och sprungit 2 x5 km på P18 och jag har fått mersmak definitivt. Ny sportbh och bättre löparstrumpor gjorde löpningen mycket roligare! För första gången så känns det som att jag har konditionen att faktiskt orka springa mer än 5 km (även om jag går mycket längs vägen) men just nu är det bara vikten som håller det tillbaka för benen är väldigt tunga. Men en ny god vana kanske kan börja bildas nu?

Ikväll är det fest och då fuskar jag med kaloriintaget och vet jag får sota för det på måndag när det är nästa invägning. Men det får vara värt det för ikväll tänker jag ha kul! (o=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0